Przetwarzanie...
O firmie:
Grupa Ankara.pl to twór wirtualny, stanowiący swego rodzaju łącznik dla czterech niezależnych witryn internetowych: www.ankaralab.com, www.only4kids.pl, www.fabrykawizytowek.pl oraz www.plgaleria.com. Właścicielem Grupy jest spółka Ankara Rocławscy, Smelkowska s.c. Główna działalność Grupy zawiera się w trzech słowach: fotografia, druk cyfrowy, skanowanie. Do tych trzech podstawowych obszarów działania próbuje dołączyć najnowsze dziecko Grupy: sklep z zabawkami. Dywersyfikacja pozwala nam na umożliwienie naszym klientom osiągnięcia określonych korzyści na wszystkich stronach Grupy w ramach zamawiania na jednej, dwóch lub trzech witrynach. Zapraszamy do współpracy!
Osoby decyzyjne:
Radosław Rocławski - Właściciel Grupa Ankara.pl.
e-mail: r.roclawski@ankara.pl
Katarzyna Rocławska - Właściciel Grupa Ankara.pl
e-mail: k.roclawska@ankara.pl
Logotyp:
Kalendarium:
2002 - 16 czerwca. Powstaje cyfrowe studio foto-poligrafii Ankara s.c. Początkowo jako laboratorium fotograficzne z punktem usług reprograficznych oraz skanowania. Dzięki współpracy z AGFA - laboratorium zyskuje certyfikat Agfa Image Center i z szyldem solidnego partnera próbuje zaistnieć na rynku usług w Trójmieście.
2003 - ciężka praca i nowatorskie podejście do tematu powodują, iż laboratorium zyskuje markę i rozgłos na rynku lokalnym. Początkowo odwiedzane przez "zagubione dusze" zaczyna być miejscem spotkań profesjonalnych fotografów. Otwiera się Galeria Ankara, w której swoje wystawy zaczynają prezentować członkowie GTF oraz GTTF. Negocjacje z firmą OCE skutkują rozwinięciem parku maszyn do druku cyfrowego. Marka AGFA Image Center idzie w kąt. Zaczyna się budowanie marki ANKARA.
2004 - oferta wzbogaca się o nowatorski jak na ten rok pomysł kalendarzy ściennych z własnymi zdjęciami. Początkowo wydający się szalonym pomysł zyskuje coraz szersze zainteresowanie klientów. Budują się solidne podstawy pod rozwój drukarni cyfrowej. Naciski klientów kierują uwagę młodej spółki na Internet jako narzędzie sprzedaży. ANKARA nawiązuje współpracę z poznańską spółką LabFoto wchodząc w skład sześciu laboratoriów obsługujących sieciowych klientów z całego kraju.
2005 - brak porozumienia z partnerem handlowym skutkuje powstaniem platformy AnkaraLab.com jako konkurencji LabFoto. Stworzenie witryny spółka powierza zewnętrznym informatykom. Zaczyna się era Internetu jako narzędzia sprzedaży. Trwają negocjacje z właścicielem obiektu, w którym działa laboratorium. Plany powiększenia powierzchni, która robi się zbyt mała dla rozwijającej się firmy utykają w martwym punkcie. Właściciele Ankara podejmują decyzję o przeprowadzce.
2006 - ten rok stoi pod znakiem przeprowadzki. Z ulicy Grunwaldzkiej 100, trafiamy na... Grunwaldzką 134 (róg Jesionowej). Jeszcze przez kilka kolejnych miesięcy, pomimo ogromu akcji informacyjnej okoliczne lokale usługowe będą musiały służyć za "kierunkowskaz" dla zagubionych klientów szukających Ankara w starym miejscu. Niestety nowe lokum nie pozwala nam kontynuować działalności Galerii Ankara. Kończy ona swój krótki acz intensywny żywot. Bilans: 7 wystaw, 6 wernisaży i ponad 200 zaintrygowanych ekspozycjami odwiedzających.
2007 - rozwijamy współpracę z holenderską marką OCE. Nasza drukarnia wzbogaca się o kolejną maszynę do druku cyfrowego. Od tego momentu zaczynamy narzekać na brak miejsca. Park maszynowy rozrasta się na tyle, że postanawiamy po raz kolejny zmienić adres. AnkaraLab.com przechodzi rewolucję. Ankara zakłada własny dział informatyczny. Od tego momentu witryny będą już stanowiły "dzieło wewnętrzne" naszej firmy.
2008 - lądujemy pod nowym adresem: Partyzantów 49. Ściskamy kciuki, aby był to już docelowy adres. Zyskujemy dodatkowe kilkadziesiąt metrów kwadratowych powierzchni co pozwala nam powiększyć salę obsługi klienta. Tworzy się coraz wyraźniejszy podział na drukarnię i laboratorium fotograficzne. Napływające zlecenia skanowania dają sygnał do podziału wewnętrznego Ankara i stworzenie Grupy.
2009 - Grupa Ankara.pl staje się faktem. Rozdzielone działy dają szansę na indywidualne podejście i rozwój. AnkaraLab.com staje się zbyt ciasny na pełną ofertę spółki. Rozpoczynamy wykupywanie adresów internetowych na przyszły użytek Grupy. Rok upływa pod znakiem sezonu świątecznego. Boże Narodzenie obciąża spółkę do tego stopnia, iż wymusza dyskusję odnośnie remontu sali obsługi.
2010 - Powstaje www.fabrykawizytowek.pl. Dział druku cyfrowego wzbogaca się o narzędzie do błyskawicznej realizacji wizytówek. Nowoczesne narzędzia pozwalają nam na nawiązanie współpracy z bankami oraz dużymi firmami stającymi się podstawowymi odbiorcami naszej oferty.
2011 - Obie witryny rozwijają się niezależnie. Spółka zaczyna dostrzegać potrzebę zmiany podstawowej witryny: ankara.pl na witrynę reprezentującą Grupę Ankara.pl. Przygotowujemy się do remontu. Wymusza on niejako przerzucenie punktu obsługi do innego lokalu na czas jego trwania. Szczęśliwy traf powoduje, iż zwalnia się lokal na przeciwko laboratorium. Zyskujemy dodatkowy adres: Partyzantów 52.
2012 - Rok upływa pod znakiem remontu. Daje on nam możliwość do wznowienia działalności Galerii Ankara, której reaktywację planujemy w roku kolejnym. W związku z planami ponownego otwarcia galerii rusza PLGaleria.com. Aktualnie w grupie zaczynają funkcjonować już trzy witryny. Drukarnia wzbogaca się o nowoczesną maszynę do druku cyfrowego. Idziemy za ciosem - nabywamy wiodącą maszynę do fotograficznego druku wielkoformatowego. Stanowić ona będzie swoisty łącznik pomiędzy drukiem a fotografią. Nasza oferta rozszerza się o kolejne możliwości, w tym: wydruki na piance oraz fotoobrazy.
2013 - Szczyt rozwoju grupy. Do istniejącego laboratorium i drukarni oraz nowootwartej Galerii dołącza sklep z zabawkami dla dzieci. Ścisła współpraca z marką Playmobil ułatwia start nowego przedsięwzięcia, które ostatecznie ląduje pod tymczasowym na czas remontu adresem: Partyzantów 52. Do grupy dołącza kolejna witryna: www.only4kids.pl. Siła Grupy zaczyna być widoczna.
2014 - historia jeszcze się pisze...